onsdag 11 januari 2023

LÅÅÅÅÅÅNGT UPPEHÅLL!

Men här är JAG igen....och här är jag på väg till världens bästa jobb...BB. Jag har inte orkat skriva här inne på länge,kraften och lusten har liksom inte funnits.Jag har haft ont i kroppen i 1 1/5 år med en massa konstiga bieffekter,domningar i fötter och händer bla.Jag har gjort en massa olika kontroller,fått mediciner som jag sen har fått hemska biverkningar av...som sagt...det har varit ett tufft 1 1/5 år.

Men nu har jag äntligen fått en diagnos på det hela...Kronisk ledvärk eller som en del säger Fibromyalgi.Som jag har googlat och som jag har försökt fått till en massa behandlingar av TRE olika doktorer.För det är klart att det ska bytas doktorer mitt uppe i detta också...osså får man dra heeeeela sjukdomshistorien igen.Men jag har ändå haft den turen att dom lyssnat på mig.Fibromyalgi syns ju tyvärr inte på några prover...dom får ju gå på min sjukdomshistoria. Jag har varit helt sjukskriven ett par månader,sen 50% och nu 75%. Jag går på värktabletter varje dag...för utan går det tyvärr inte just nu.Men jag försöker hålla hoppet uppe och även humöret....för inget blir ju bättre om jag bara deppar ihop.Men deppat ihop har jag gjort...tro mig.Det är en tuff diagnos att få,men jag vägrar lägga mig ner och dö....jag ska kämpa vidare.
Dom här fantastiska människorna hjälper mig att "hålla mig uppe".Utan dom är jag ingenting...älskade människor...stora som små.Tack familjen fär att ni står ut med mig....ÄLSKAR ER FRÅN MÅNEN OCH TILLBAKS.Nu ser jag fram emot en liten weekendresa med familjen till fjällen.För hitta på roliga saker,tänker jag fortsätta med,även om jag inte kan hänga med på allt som jag gjort förrut....LEV LIVET....HÄR OCH NU..VÄNTA INTE.   Ha en fin dag alla!   ULRIKA




 

1 kommentar:

  1. Tacksam för den tid och ansträngning du lagt ner på att skapa ett så informativt inlägg. Tack!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar,ingen blir gladare än jag.Ni som inte har en blogg kan trycka på anonym användare för att göra ett inlägg.Kram på er!