torsdag 11 juni 2009

Jag har plockat kantareller!

Gissa om jag blev snopen idag när I sa att han hade hittat kantareller.Men här är beviset.Åhh vad jag längtar till hösten när man får gå ut i skog och mark och leta svamp,det är sååå härligt.Jag visste inte att det fanns kantareller nu ,men så sa grannen att det är försommarkantareller.Dom ser lite annorlunda ut,lite mindre och rundare i hatten. Tänk om jag hade hittat mer så att jag kunde ha stekt lite på dom och haft dom på en smörgås,MUMS!
Lupin och hundkex äng.

Lillstumpan och jag var och plockade lite fina sommarblommor till imorgon.Hon är såååå duktig och hjälpa sin mamma.Puss på dig smulan. :)


Så här blev resultatet.Har ställt blommorna på trappan så vi möts av dom när vi kommer hem från skolavslutningen. Må så gott alla goa och hoppas att det inte ösregnar imorgon. Kram! Ulrika



3 kommentarer:

  1. Gott med kantareller. Jag är för feg och vågar bara äta på hösten när jag varit med svampgänget och plockat. Dom är jätteduktiga på svamp.
    Vilken fin bukett ni fick ihop!
    Kram/Åsa

    SvaraRadera
  2. Åhh vad gott med kantareller mumms:Vilken fin sommar bukett jättesöt.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  3. Helt otroligt du har rekordet på att hitta kantareller först!!! Lyckans dig! Ha det så gott! Kram Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar,ingen blir gladare än jag.Ni som inte har en blogg kan trycka på anonym användare för att göra ett inlägg.Kram på er!