torsdag 18 november 2010

Mitt första blomsteruppdrag!

Phu,då var det avklarat.;)Höll igår ett föredrag i blomsterteknik på mitt jobb i Väse(gruppboende).Det kom ca femtio förväntansfulla dit och ville vara med,jättekul,MEN jättenervöst.Det var första gången för mig att stå så där inför folk med microfonfluga och allt.;)Dom skulle få göra en dekoration i kruka att ta med sig hem.Jag har hämtat inspiration på nätet till denna kruka.Det var lite "pilligt" att få fast löven,många skratt och lite frustration bland åhörarna (boende samt folk från bygden.)Det blir mycket blombilder idag,men om ni orkar så visar jag lite av vad jag hade som vinster i ett blomlotteri.
Hade tidigare varit och plockat lite lönnlöv som jag satte runt krukan,som jag sedan fäste med lite guldtråd och färgad bast.Cool kruka tycker jag,eller vad tycker ni?Man kan ju ta en "ful" kruka hemma som man inte annars använder och göra det så här fint.Roligt att ge bort.

Fick även i uppdrag att göra lite vinster i ett lotteri som dom skulle ha.Visar lite bilder här på det jag gjorde.


Ännu en av vinsterna på lotteriet.Många tyckte att dom såg ut som brudbuketter,sött.;)Fast med lite julinslag kanske.;)








En liten tårtbit kanske?;) Ha nu en riktigt bra dag alla goa som kikar in.Kram på er! Ulrika

16 kommentarer:

  1. Den där första med löv runt krukan var så jättefin, förstår att det blev lyckat när dom fick göra såna. Jättesöta vinster också, där skulle jag köpt många lotter.
    Ha det gott vännen
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!
    Vad impad jag är att du höll föredrag för så mycket folk!! Bra jobbat :) Själv vågar jag inte prata inför 10 personer ens;)

    Vilka fina blomsterarrangemang o vinster!

    Ha en skön kväll!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Oj så mycke fint du har gjort,helt underbart fint.
    kram o ha en fin kväll.
    ninni

    SvaraRadera
  4. SUPERFINT :)
    Och DUKTIGT gjort :)

    BLOGGPARTYT fortsätter....
    Ta en titt :)
    Håkan

    SvaraRadera
  5. Åh herreminje vad duktig du är. Så himla fint och vad kul att du får hålla föredrag. Det blir en vana men det är alltid bra att vara lite nervös=skärpt
    Kul att du är med i min utlottning
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. hej letat efter in mailadress har pa bloggen o inte hittat den, men kanske ar det jag som ar blin...

    Men du far garna maila mig pa blogg-ar@hotmail.com

    /Em

    SvaraRadera
  7. Men gud vad du är duktig!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Hittade hit genom Majas skafferi...och vilken härlig blogg du har. Så fina arrangemang du har gjort, gillade allihop men tyckte väldigt mycket om tårtbiten, läckra färger.
    Såg att du varit på Gotland och fick se det läckra huset, för det är väl det s k "strykjärnet". Vi bodde där sista gången vi var i Visby...åh vad jag längtar dit igen.

    Jag återkommer!
    Ha en fin vecka!
    //lisamaja

    SvaraRadera
  9. Hej igen!
    Så roligt att du kikade in och ville vara med och tävla.

    //lisamaja

    SvaraRadera
  10. Oj ett föredrag! Spännande! och så modigt! Jättefina blomsterarrangemang du har gjort! Superfina! Där skulle jag ha kunnat köpa många lotter! Ha det gott. Kram Lenita

    SvaraRadera
  11. Väldans vackert!:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  12. Hej! du verkar ha ett rätt angenämt liv just nu.. Gotlandsresor,Föredrag, bak, pyssel, loppisfynd (-burken!! vilket fynd!) :) Känns som jag bara jobbar nu..

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  13. Du behöver inte vara orolig att man inte ska orka titta på dina bilder. Det var ju sånt här jag alltid ville hålla på med en gång i tiden.

    Kram maidi

    SvaraRadera
  14. Hej vännen!
    Jo du vet ju vad man säger,bättre sent än aldrig...men nu skäms jag nästan hmm...jag är ju inte världens snabbaste direkt!
    Gud vilka fina buketter du gjort...å hållit föredrag?...jisses du är tuff du *ler*...jag skulle få tunghäfta och jag vet inte vad, haha!

    Ha det gott gumman!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  15. Hej,
    första gången jag är inne hos dig. Gillar tårtbiten...
    Kram Tina

    SvaraRadera
  16. Hej gumman, vilka fina buketter du har gjort. Du är så duktig och modig som ställer dig och pratar inför så många människor. Ha det så bra. KRAM Nina

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar,ingen blir gladare än jag.Ni som inte har en blogg kan trycka på anonym användare för att göra ett inlägg.Kram på er!