måndag 13 augusti 2012

Lite "Juligt" inlägg!!!!!!

Min dator har havererat.............blääää,så jag gick in på gubbens dator....och hittade det här.Ja,jag vet.... Vintage Jul.....;som jag har letat efter dom här bilderna.Trodde att dom hade försvunnit,och så ligger dom på gubbens dator.Grrrrrrr.;)))Visst är det fint!!:))) Gjort av mig och tre tjejer till på floristutbildningen.Det är ju det här jag vill göra.....känner mer och mer det.Visst jag har ett bra jobb som undersköterska på ett gruppboende,men ibland är det ett riktigt tufft  jobb.Bra arbetskamrater är tyvärr inte allt.
Med risk för att bli liiiite juligt inslag......men vad sjutton vi går ju mot höst nu..........:)Här har vi gjort"rosbomber"".
Tycker faktiskt än idag lika mycket om dom här arrangemangen,som vi gjorde för nu tre år sedan nästan.....usch,vad tiden går fort.Vi hade vanliga plåtkrukor som vi virade grova snören runt och även en kruka med kanel runt hela krukan.Ni kan ju tänka er doften,underbar.
Ha en riktigt bra start på er vecka.Kraaaaaaaaaaaaam Ulrika

11 kommentarer:

  1. Hej! ja men julen är en mysig tid! o som du säger vi går däråt nu! måste vara roligt att få arrangera,blommor är ju livets krydda /en av dem i af ;) så trist med din dator!hoppas den går att fixa.kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Va fiiiiiiint :-) Förstår att du vill jobba med det .
    Samma här , längtar efter något kreavivt mysigt varmt ,istället för det stora
    kalla företaget jag är på. Men problemet är att man är för bekväm samt att hitta det och tjäna skapligt. Vill ju fortfarande både ha ledig tid och kunna lyxa till det lite. Ingen lätt kombo att uppfylla så det blir väl till att vara kvar. Egentligen trivs jag bra men skulle vilka hinna andas lite med ibland.
    Detta ständiga stressandet och att vara nöjd om man har presterat 80 % av vad som MÅSTE göras är inte alltid en lätt ekvation att prioritera.
    Men idag ska man vara glad att man har ett jobb att gå till och massor av folk skulle göra vad som helst för mitt admjobb på Ikea så nu ska jag tänka positivt..... men tänk om :-)
    Må så gott
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Även om du har ett bra jobb nu är det
    synd att du inte jobbar med blommor. Har
    sett så mycket fint genom åren som du gjort.
    Det här var jättefina lite lagom juliga
    arrangemang.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Å så mycket snyggt! Vilken tur att du tog en titt i makens dator ;) Förstår att det är det här du vill göra på dagarna.... Hoppas du hittar något!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Jättefint vännen, det där passar dig som handsken *ler*
    Tråkigt med datahaveri, hoppas det ordnar sig!

    Ha det gott!
    KRAAM!

    SvaraRadera
  6. Så himla fina. Tack för tipset med repet :O)
    Kraaaaaaaaam

    SvaraRadera
  7. Så milda fina färger. Snyggt. Hade du inte sagt något hade jag inte tänkt på julen alls.

    SvaraRadera
  8. Hej Vännen!
    Ja, du skulle verkligen passa att jobba med blommor heltid, du är ju superduktig!! Jättefina arrangemang ni gjort! (kul att du hittade bilderna i "gubbens" dator,hihi!)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. Hallojsan fina du ! Vad tråkigt med datahaveri inte skoj.Bara så himla mycket fina bilder.Ha en fin tisdag .Kraaamar Rita ♥

    SvaraRadera
  10. Hej Ulrika!
    Men vad spännande med juligt inslag.
    Skäms att säga det, men jag har faktiskt börjat fundera...
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar,ingen blir gladare än jag.Ni som inte har en blogg kan trycka på anonym användare för att göra ett inlägg.Kram på er!