fredag 24 oktober 2014

Trädgårdspyssel!



Det kanske är lite i senaste laget med tanke på årstiden, att komma på att man vill göra om framsidan på huset. Men än är det ingen tjäle i backen, så det ska nog funka.  Jag skulle vilja lägga lite sten längs hela långsidan, fram till trappan. Arbetet är påbörjat, jag har tagit bort och flyttat de blommor jag vill spara och nu är det bara att lägga på markduk . Där ska jag sen ha tre likadana stora krukor med några fina höstblommor i, stilrent och snyggt.  Jag skulle även vilja ta bort de gamla gångplattorna som vi har vid entrén. För att slippa det tråkiga ogräset som alltid har en förmåga att ta sig upp överallt tänkte jag använda  weberdanfogsand, Vet inte riktigt än vad jag skulle vilja ha för plattor eller stenar, men sådana där små kullersten kanske skulle vara snyggt med infällda spotlights i. Det jag skulle behöva först nu vid rabatterna vid entrén är att fylla på lite bättre jord på mina sommarblommor så att dom kommer lika fint, om inte finare nästa år. Jorden är så torr just där så jag tänkte använda Lecaflower som jordförbättring. Ja, det finns mycket funderingar som man vill sätta igång med, frågan är bara när och hur. Kanske redan till helgen om jag får bestämma. Jag får väll fjäska lite för gubben i huset för att få en del av mina planer förverkligade.

Ha en fin början på helgen,hoppas på bra väder så vi kan börja med detta nu.
Kram på er!!!
Ulrika 


( Detta inlägg är i samarbete med Weber )

2 kommentarer:

  1. Låter som ett roligt projekt!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Nu hade du tur, det är väl första dagen
    det inte regnat på jättelänge! Låter som
    det kommer bli jättefint hos dig.
    Kramar/AM

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar,ingen blir gladare än jag.Ni som inte har en blogg kan trycka på anonym användare för att göra ett inlägg.Kram på er!