måndag 25 april 2016

Hedersamt uppdrag!!!!

Jag fick ett fantastiskt roligt uppdrag på mitt jobb( Ett vårdboende i Karlstad) härom dagen.Jag fick plantera och köpa in MASSOR med blommor till en invigning som skulle hållas här på vårdboendet.Ett hedersamt uppdrag OCH fantastiskt roligt.SÅ HÄR BLEV RESULTATET:......
Vid stora entreen ville jag ha något lite mer "pampigt" och lite högre arrangemang.En liten närbild....vita penseer,klöver, tujja på stam och vita dekorationsstenar
När man gick ut från Cafeet och ut på baksidan satte jag två krukor med den här planteringen i....iris,vita penseer och den åter igen vackra klövern.
På var sin sida av talarstolen satte jag dom här krukorna.
På dom lite större borden inne på Cafeet fanns det två  stora ovala fat och i dom satte jag små Orkideer och penningblad(tror jag att dom heter) och lite "lull lull".
Dom här satte jag på dom mindre borden i Cafet, Sankt Paula....en blomma som många av dom äldre som bor här känner igen och kan prata runt omkring...tänkte jag.
...LEK DIG FRAM I LIVET... en viktig sak att försöka tänka på ibland när man tycker att allt är motigt och jobbigt....HA ROLIGT UNDER RESAN....för man vet aldrig när den ändras....
Avslutar inlägget med en bild på min fina mamma....som själv bor på ett vårdhem nu.Här har vi plockat vitsoppor,hon har verkligen ÄLSKAT blommor....det är kanske därifrån jag fått mitt stora intresse för blommor. ÄLSKADE MAMMA!!! KRAM PÅ ER!!! Ulrika

3 kommentarer:

  1. Åhh,vilken fin bild på din mamma med buketten med vitsippor i hand. Och vilken fin gåva hon har gett dig i och med blomsterintresset. Jättefina blomsterarrangemang med så mycket kärlek och tanke bakom. Jag hoppas att din arbetsplats har hyllat dig rejält. Vackra blommor och växter betyder så otroligt mycket. :)

    Sköt om dig Ulrika!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar,ingen blir gladare än jag.Ni som inte har en blogg kan trycka på anonym användare för att göra ett inlägg.Kram på er!